zaterdag 4 mei 2013

Uitdeuken

Het deukje waar ik vorig weekend over schreef, is weer uitgedeukt. De avond van onze allerlaatste koninginnedag heb ik toepasselijk met Matt aan de Königstein doorgebracht. Ditmaal kon in Form-indikator snel klimmen, de moeilijke cruxpas lukte direct. De 7a route rechts op het massief ging ook goed. In de flash poging klom ik door de crux en strandde ik op de voorlaatste pas. In de tweede poging lukte de route met gemak. Een 7b uitklimvariant van dezelfde route kon ik er niet meer uit persen. Verkleumd door de kille wind die steevast langs de Königstein blies, hielden we het voor gezien. Ik was al tevreden: de mindset om weer routes te gaan klimmen begint terug te komen.

Ook fysiek zal ik het accent moeten verschuiven om goed te presteren in routes. Van korte, krachtige uitbarstingen moet ik de overstap maken naar langere, efficiënte aaneenschakelingen van bewegingen. Om alvast een beetje te oefenen, besloot ik tijdens een tweede bezoek aan Teuto een aantal traverses te proberen. Michelle en de honden waren mee en samen hebben we tussen mijn beklimmingen door de toerist uitgehangen en genoten van het prachtige, opbloeiende Teutoburger Wald. Ik kon vrij vlot de traverses 'Boone' 7A (er bestaan 3 variaties, een 6C+, een 7A en een 7B) en 'Patscherquergang' 7A+ klimmen. Zo slecht is het krachtuithoudingsvermogen nog niet dus!

Met mijn nieuwe camera heb ik geprobeerd de beide boulders te filmen. Ik heb nog heel wat te leren nu ik de belichting handmatig regelen wil en thuis bleken een aantal opnames zelfs onbruikbaar door een te kleine scherptediepte. Desalniettemin heb ik een video kunnen monteren. Boone staat er niet volledig op, maar Patscherquergang is in zijn geheel te zien. Eindelijk kan ik in full HD werken en mijn best doen er wat moois van te maken! Vergeet dus vooral niet om die full-screen knop (rechts onderin) in te drukken:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten