maandag 28 februari 2011

Welkom!

Zo, eindelijk heb ik een plekje om van mij af te schrijven over wat elk moment van elke dag mijn gedachten beheerst: rotsklimmen. Ik klim nog niet bijzonder lang, toon geen bijzonder snelle progressie noch een bijzonder talent en heb geen enkel bijzonder resultaat geboekt. Vanzelfsprekend staat dat me niet in de weg om te dromen van een gestage weg naar de top. Nog voordat ik mijn promotieonderzoek heb afgerond (dat geeft me nog zo'n twee en een half jaar de tijd), wil ik mijn eerste 8a sportklimroute geklommen hebben en een 7C boulder hebben getopt. De tussenstand: in september 2010 heb ik mijn eerste 7a geklommen en een boulderprobleem heb ik nog nooit aangeraakt.

Een lange weg te gaan dus en daarom probeer ik serieus te trainen, na te denken over de opbouw ervan en over een levenstijl die de training ondersteunt. In deze blog zal ik regelmatig vanalles schrijven over mijn trainingen in de tofste klimhal van Nederland en over mijn uitstapjes naar de rotsen. Dat laatste is immers waar alle training voor moet dienen: presteren op de rots!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten