woensdag 29 februari 2012

Meer Teuto

Helaas duurde de vorst die ik in mijn vorige bericht nog bejubelde erg kort. Tijdens een tweede bezoek aan het Teutoburger Wald heeft Matt me nog een aantal nieuwe (voor mij althans) plekken laten zien. Gedurende deze middag heb ik een flink aantal niet al te moeilijke boulders weggedrukt en wat gevoeld aan een paar lastiger boulders. Achteraf had ik de perfecte omstandigheden misschien moeten benutten om Fata Morgana uit te klimmen, want het is inmiddels al weer twee weken onafgebroken nat.
Boulderen in de Gotenschlucht (foto: Matt Bates)
Desalniettemin ben ik nog tweemaal die kant op gereden op dagen dat het weer beter leek, maar de rotsen bleken beide keren nog klam te zijn en het uitklimmen van moeilijke boulders was min of meer onmogelijk. Ik heb daardoor veel rondgelopen, veel rotsen gezien en ook heel wat boulders geprobeerd. Inmiddels staan er 15 projecten open in het Teutoburger Wald. Laat de zon en droogte dus maar weer komen!
Een nog af te ronden project...  (foto: Matt Bates)
Tot die tijd hoef ik me niet te vervelen. Deze week mag ik meedoen aan een tweedaagse clinic boulders bouwen in mijn thuishal Cube (erg leerzaam!) en aankomend weekend reis ik met het tienkoppige team van Cube af naar het Duitse Wuppertal voor de finale van de Hard Moves competitie. Maar bovenal kijk ik toch weer uit naar het volgende bezoek aan echte rotsen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten