zondag 26 mei 2013

Blitse aktie, maar geen geheime liefde...

Van nachtvorst in begin mei, zijn we naar vooral regen in de rest van de maand gegaan... Misschien helemaal wel niet verkeerd, gezien de beperkte tijd die ik heb. De kansen die zich voordoen, pak ik in ieder geval. Zo was afgelopen zondag droog voorspeld en ben ik met Matt naar de Ith gereden om weer eens op kalksteen te klimmen. Ondanks een waarschuwing van local Olli dat vooral de pockets waarschijnlijk te klam zouden zijn om echt iets moeilijks te klimmen, waagden we het erop en gingen we naar 'Heulboje' (Duits voor brulboei, zeer toepasselijk), een vrij klein, overhangend wandje vol knetterharde routes. Perfect voor een boulderaar zonder duur!

Het was inderdaad een beetje klam, maar zeker niet onklimbaar. De dag leverde één van mijn beste klimprestaties tot nu toe op: het flashen van de Ith klassieker 'Geheime Blitzaktion' 9- (7b+). De route is net zo oud als ik en één van de eerste routes in deze graad in Noord Duitsland. Na een fysieke, stijle start (ongeveer een 6C/6C+ boulder met een knijpgreep, een fantastische hak en een raar rotgreepje ergens tussen een knijper, een pocket, een randje en een slopertje in) volgt een balanserige, maar niet zo moeilijke uitklim (5C boulder). Twee maal viel ik daarna nog uit een direkte uitklim (een fysiekere 6B boulder in plaats van de subtielere 5C), op de allerlaatste pas. Ik kan de pas zelf eenvoudig maken, maar het aan elkaar rijgen van het geheel - 'Geheime Liebe' 9-/9 (7c) - is me niet meer gegund. Reden om terug te gaan dus, deze route kan ik vlot afmaken. Mijn dag is hoe dan ook goed met mijn moeilijkste flash tot nu toe!

Bij gebrek aan beeldmateriaal uit de Ith, is hier nog een korte video van een bezoekje aan Avalonia enkele weken terug. Michelle en de honden waren weer mee en hoewel ik niet veel heb geklommen, is het genoeg voor een kort filmpje met twee leuke boulders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten