woensdag 27 juni 2012

Alien!

Een kort berichtje, alweer zonder beeldmateriaal. Ik beloof (de lezer en mijzelf) binnenkort weer te gaan boulderen en de camera (en Cash) mee te nemen. De zomer laat zich helaas nog niet echt van zijn beste kant zien en ik spendeer dus veel tijd in de hal en lezend in boeken en artikelen over trainen. Het gebrek aan inhoudelijk blogberichten maak ik weer goed door bezig te zijn met een nieuwe pagina, helemaal over training. Als hij af is, gaat hij online. Maar tussen de regenachtige dagen door heb ik mijn kans gepakt om toch een kleine prestatie te verzetten. Dankzij de continue aanwezigheid van wind drogen de rotsen van Teuto snel en is het me gelukt de moeilijkste route van het gebied - Alien - te klimmen. Vorige week heb ik de route met Matt uitgewerkt en gisteren, ditmaal gezekerd door Frans, kon ik hem uitklimmen. Vier pogingen - en drie flinke vallen - waren er nog nodig om door de knalharde crux heen te komen. Wat een geweldig gevoel! De Duitse locals schijnen een eindeloze discussie te voeren (onder andere in hun online routedatabase) over de waardering van de route. Velen zijn het niet eens met de topo waardering (een Duitse 9-, ongeveer een Franse 7b+) en vinden dat de route moeilijker is. Laat ik dus ook een duit in het zakje doen: het is gewoon een 7b+. Het mag de pret niet drukken, de crux van Alien is zonder meer één van de mooiste die ik ooit heb geklommen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten