donderdag 21 februari 2013

Een stapje vooruit

Na tot drie maal toe uit de laatste pas van de 7B(+?) variant van 'Das Glasperlenspiel' te zijn gevallen, kon ik geen rust meer vinden zonder terug te gaan en het werk af te maken. Zou ik eindelijk door het 7A+ plafond kunnen breken? Afgelopen maandag lieten de weersomstandigheden het toe om samen met Cash nog een keer terug te gaan naar hetzelfde gebiedje in het Ruhrtal om 'mijn' boulder te klimmen. Ik heb er verder een - voor mijn gevoel logische - alternatieve uitklim aan toegevoegd en het ding van een naam en waardering voorzien: 'Herz aus Glas' 7A+. Beide beklimmingen zijn in onderstaande video te zien, waarin ik een poging doe om te reflecteren op de ambigue rol van waarderingen. Zo groot als het plezier van een moeilijke beklimming kan zijn, is ook het risico om door een focus op waarderingen te vergeten om ongecompliceerd te genieten van een dagje klimmen...


Ditmaal was het echter dubbelop genieten: een heerlijk dagje buiten klimmen met Cash en mijn eerste 7B erbij cadeau. Ik mag weer door, nieuwe gebieden ontdekken, nieuwe boulders proberen. Het tweede rotswandje dat de video toont, ligt vlakbij het eerste aan hetzelfde meer. Helaas bleek het vrij nat te zijn en door de schaduwligging slecht te drogen. Een zomerbestemming dus. De volgende keer zoek ik weer iets met een zuidelijke oriëntatie op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten