dinsdag 19 maart 2013

Drie sessies in Avalonia

Om de stroom van videos een beetje te beperken, heb ik het beeldmateriaal van drie middagen aan de rotsen opgespaard en samengevoegd in één filmpje. Het resultaat kan je hieronder bewonderen! Eén middag trotseerde ik met Frans het barre winterweer, één koude - maar zonnige - middag was ik er alleen met Cash en tijdens de derde middag deelden Frans, Cash en ik een heerlijke kortstondige golf van lente samen met dé Ruhrtal local: Daniel Pohl. Hij ontwikkelde min of meer alleen de meeste gebieden en voorzag alle boulders van veilige landingen door met niets meer dan een fiets en een rugzak reuzachtige terassen onder de rotsen aan te leggen. Dankzij zijn inspanningen kan ik er ook alleen boulderen, zonder mij zorgen te hoeven maken over het breken van mijn nek in een ongecontrolleerde val zonder spotter. Daniel is fantastisch gezelschap, onvermoeibaar enthousiast en houdt geen moment op met praten. Een erg geslaagde middag dus!

Ik heb geprobeerd de video iets flitsender te editen en het tempo wat hoger te leggen. Desalniettemin is het mijn langste video tot nu toe geworden. Het was veel werk en het vereiste een hoop verschillende cameraposities. Hopelijk was het alle moeite waard... Het resultaat geeft in ieder geval weer een mooi beeld van een drietal bouldersessies in het Ruhrtal. Hoogtepunten: de dakboulders in de Katla Cave, 'Mesa Verde' en de flash van 'Frau Mahlzahns Lippenrit'. Bovenal zijn er nog drie boulders (niet in de video te zien) die ik ondanks enige inspanning nog niet kon uitklimmen... Toch maar weer een keer terug dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten